donderdag 19 augustus 2010

Kleine paradijs



Als een zomerdons spreidt de avond zich over het land.
Gouden weefdraden sieren het firmament.
Ver weg op het marktplein wordt er gemusiceerd
zoals iedere zomerse donderdagavond.
De wind zit goed en ik vang alle mooie klanken,
tot een harde vrouwenlach in één van de tuinen,
de harmonie verstoort.


De waterspuit ligt soepel in mijn handen
waarmee ik graag en gul planten en bloemen
besproei na een zomerse zonnige dag.
Morgen wordt het 28 graden, zei de weervrouw.
dan mogen ze geen dorst lijden, mijn troetelkinderen.
Wie lust er nu geen frisse pint, op warme dagen?


Neen we spuiten geen stadswater over de planten,
dat is te duur en niet erg groenbewust.
Vier en dertig jaar geleden groef mijn man een put,
alleen met mankracht, zes meter diep.
Iedere zomer is en blijft hij ons trouw van dienst.


Ik loop wat te dromen, kijk rechts, kijk links,
niemand van mijn schatten vergeten?
Plots scheert een vogel laag over mijn hoofd,
zonder geluid, tot tweemaal toe.
Zouden hier vleermuizen vliegen?


Ik voel mij gezegend, gelukkig en dankbaar.
Vandaag ontving ik goed nieuws uit Afrika.
Ik weet onze kinderen en kleinkinderen gelukkig en geborgen.
En iedere keer als ik hier zo stil in de tuin verwijl,
ons kleine paradijs, kan ik alleen maar “dank U” zeggen.


Dank aan de man aan mijn zijde, de harde werker,
die samen met mij dit lusthof bewerkt en bewoont.
Dank aan Hem, die ons al deze kansen gaf en geeft,
Iedere dag opnieuw. DANK!


Zomeravond
19.08.10

2 opmerkingen:

klaproos zei

da's een héél mooi woord van dank hé ria,

dat denk ik al nu ik hier in mijn postzegel tuin vertoef en denk .. hóe heb ik ooit die héle inmiens grote tuin zowat alleen bij kunnen houden..... wat een werk wat een werk, zitten en genieten van de zonsondergang , de geluiden......

ik heb een primeurtje voor jou, de bronsttijd van de herten zit er aan te komen,
ik hoorde het eerste burlen vannacht:-)

maak er een heerlijk weekend van ria, en geef je man een dikke knuffel hé,

xxx

Anoniem zei

Le petit bonheur de chaque jour.

En tot binnenkort, wat zou dat willen zeggen?
En ga je nu voor 'kotmadam' spelen? Bovendien.

Waar haal je al die kracht?
O, ja ik ken je antwoord al ...

Volhouden Ria!