dinsdag 7 september 2010

Langs de straten...

Ik weet het,
ik ben schromelijk te laat,
de Virga Jessefeesten zijn reeds lang voorbij.

Misschien hebt U een schitterend log hierover bezocht
bij ons aller Neus
Met hart en ziel
en later
nog in


Tegen zo'n fotografe en haar meer dan behoorlijk fototoestel kan ik helemaal niet op.
Bovendien was het koud, winderig en uiteindelijk ook nat toen wij
die laatste zondag van augustus alsnog een graantje wilde meepikken.

Vandaag beperk ik mij tot aquarellen die in klein formaat op borden waren aangebracht.
Ze werden reed lang geleden geschilderd door een zekere B. Croonenberghs.                       Aquarellen dateren van 1983 en 1986.
Ik hou van de drie elementen die er in verwerkt zijn:
1. aquarel
2. kapellen
3. natuur.





















Als iemand mij iets meer kan vertellen over B. Croonenberhs
zou mij dat plezier doen.



Aan deze mooie Mariakapel kwamen wij "live" voorbij.

wordt vervolgd.
ria



3 opmerkingen:

klaproos zei

prachtige schilderijen ria,
tegen zulke aquarellen kan geen foto op.

ik heb gbegrepen dat de laatste rondgang in het water is gevallen:-)
komen daar deze schilderijen vandaan:-)

schitterend,je zou ze stuk voor stuk aan de muur hangen,
heel erg bijzonder,
zijn ze van jou???
lieve groet, en een fijne avond wens ik jou ria,

merel zei

ze zijn mooi en omdat ik Hasselt ken vind ik zo nog eens zo mooi

curieuzeneuzemosterdpot zei

de aquarellen zijn meer dan de moeite waard, ria!

kapellekes zijn hier genoeg te vinden, eh, maar niet zo'n mooie kunstwerken als wat jij toont! :-))

ik kijk uit naar je vervolg! :-))