zaterdag 18 september 2010

Langs Vlaanderens wegen...





























































Als U niet zelf achter het stuur moet zitten
kijk dan eens naar het wolkenspel,
het geeft rust in het drukke verkeer.

Maar aan de chauffeur, één goede raad:
"kijk naar de weg en naar de anderen die voor, naast,
of achter U rijden.

En vooral, wees een dame, een heer
in het verkeer!

mooie zondag
ria


Deze rit duurde één uur en vijfenveertig minuten,
maar dat lag meer aan de files dan aan de afstand (85 km)
In die tijd heb ik fantastische hemelprojecties mogen aanschouwen,
in alle schakeringen van blauw, wit en grijs.
Onder plensende buien en dan weer met een stralende zon.
Dan kan allemaal in ons eigenste Wallonië en Vlaanderen.
We staken de taalgrens over, zonder één enkel probleem.
Spraken die dag drie verschillende talen en ontmoetten aangename mensen.
Maar vooral: "op de grens van zomer en herfst genoot ik van een mooi spektakel".
 

3 opmerkingen:

klaproos zei

en dat het een mooi spektakel is da's zeker ria,
ik hoiu daar ook énorm van dat wolkenspel, die verhalen die zich afspelen in de lucht, geweldig,
het een nogal boeiender dan het andere,
maar inderdaad alstijd je ogen openhouden als je achter het stuur zit,
want je zou het met je leven moeten betalen,
ik ben blij dat jij aangename dagen achter de rug hebt ria,
dat is een kleine belofte dat wij logjes té goed hebben :-)

geniet van een heerlijk weekend ris,
het wordt weer mooi vandaag :-)

lieve groet,
xxx

merel zei

ik kan wegdromen bij wolken, zo mooi vind ik het , boeiend ook.

ank zei

In deze zie ik het ook anders,
werken, autorijden, is mijn werk
ik voel me een onderdeel van het geheel
verbonden met de mensen
zeker in de vroege ochtenden
met al die vrachtwagenchauffeurs
die ook voor hun gezin op de weg zijn
niemand die in de auto gaat
met de gedachte dat het de laatste rit is.....

http://weblog-ank.skynetblogs.be/archive/2008/01/09/een-laatste-rit.html

de luchten bewaar ik voor "naast" de weg,
bovendien woon ik hoog en zie altijd de
allermooiste luchten, elke seconde anders
vanochtend mist..... ook mooi!

Wees voorzichtig in het verkeer, Ria!