zondag 24 juli 2011

Zinloos en dodelijk geweld!




Zoveel jonge levens, zoveel mensenlevens,
door één dwaas, 
"een monster" (zoals ik las)
uit het leven gerukt.
Ik leef mee met de slachtoffers, 
hun families,
hun vrienden die erbij waren.

Samen met velen ben ik bedroefd, 
geshockeerd,
samen met velen vraag ik me af,
"waar is een mens nog veilig?"

Dit is "duivelswerk," 
ook al beroept hij zich op een  
statuut van christen. Het is een schande!
Zijn daden, maar ook zijn motieven.
Verschrikkelijk, 
de zwaarste straf is niet zwaar genoeg.


Of is zo iemand niet toerekeningsvatbaar?
En dan nog...

bedroefd en boos 
om zoveel zinloos geweld
ria


2 opmerkingen:

klaproos zei

...
en wij mogen niet oordelen over een ander....

maar dat het zinloos was.
zoveel is zeker,

vreselijk hé.

xxx

ank zei

Soms zeggen mensen "Geloof je nog in God? Waarom is er nooit een teken?",
nu denk ik,
niet God maar de duivel geeft een teken.
Dit is duivelswerk, inderdaad.