maandag 17 oktober 2011

Ochtenddauw.



Ik ben geen ochtendmens, helaas,
Maar toen, die morgen, scheen de zon
zo uitdagend tussen de lamellen van de luxaflex, 
dat ik mijn ogen wel open moest doen.

De tuin lag uitnodigend te blinken,
zodat ik in plaats van mijn slofjes,
mijn stoute schoenen aantrok,
nog voor ik mijn eerste koffie dronk.

Met enkel een sjaal over mijn pon, 
(had ik toch niet beter mijn kamerjas aangedaan?)
fototoestel in de aanslag, een beetje slaperig nog, 
over het dampend - dauwende gras, de tuin in.

En hier, en hier en daar en daar,
zo zie je maar, 
het loont de moeite, om op een vroege morgen
het warme bedje te verlaten.

Spinnenwebben, in zilver of gouddraad
kwam ik helaas niet tegen.
Had ik mij misschien nog wat meer
tussen het struikgewas moeten begeven?





het blad van begonia en geranium


ontluikend roosje in oktober


blad van een roos en pruikenboompje


pruikenboompje


steeds herbloeiende Ballerina


ochtenddauw op Ballerina


Toverhazelaar in herfstkleur


vrouwenmantel 
en blad van bosazalea


reeds verzilverd,


vrouwenmantel


bottelroos



oleander en pelargonium

Ik wens jou en ook mezelf
nog veel zonnige herfstdagen...

ria39

5 opmerkingen:

curieuzeneuzemosterdpot zei

whahaa .. zijn er geen foto's van jou in je ponneke + sjaal, ria? :-))

jouw ochtendwandeling is een feest geworden, met slingers van zonnestralen en diamanten van druppels!!

dit is zeker voor herhaling vatbaar, toch? :-)))

klaproos zei

goeiemorgen ria,
jawel hé, der liep een goudstuk door de tuin foto's te maken van de diamantjes:-) en parelkes,
ik had dat gráág willen zien, en ria,
het is erg voor herhaling vatbaar hé:-)

lieve groet op dee'z winderige dinsdag

willy zei

in het struikgewas...nee hoor

dit is al meer dan goed ...

ik zou toch een jas aantrekken...

groeten

T'ke zei

Niets zo heerlijk als de vroege morgen, hoewel de schemering mij ook wel kan bekoren. Mooie foto's!
Lieve groet...

ank zei

Jajaja Ria,
ik weet het. Er is niets mooier op de hele wereld dan de ochtenden. Voor mij dan.
Elke dag het licht zien worden, de belofte van een dag en daarbij de prachtige kleuren en soms ook de dauwdruppels.
Jajaja
voor mij zijn het de (vroege) ochtenden in de zomertijd,