woensdag 14 december 2011

Regen

Soms lijdt een PC zijn eigen leven.
Dat was het geval met mijn kerstwens
die ik voor 20 december had geprogrammeerd.


KERSTWENS

Maar ergens ging het fout
en hij verscheen reeds op 10 december.

Te vroeg, dat wel, maar beter dan te laat...




Regen, 

Plensbuien, herfstbuien 
na weken van droogte 
halen ze hun schade in, 
Voor de aarde die gulzig drinkt 
is het een goed begin. 

Maar de werkman op de baan, 
de postbode op zijn fiets... 
en schoolkinderen onderweg. 
Het is voor hen geen pret 
om druipnat naar school gaan. 

Elke dag komt ze voorbij, 
een vrouwtje, oud en stram, 
ik hoop dat ze kan schuilen, 
't zij onderweg, 
of aan de halte van de tram. 

Een paar uur later 
een waterzon verschijnt, 
ook vogels vliegen weer
en drinken zich aan diepe plassen, 
zowaar een uitgelaten kater. 


Ik kijk van achter mijn raam, 
naar dat geweld daarbuiten. 
Ik denk dan stilletjes bij mezelf, 
"wat heb ik het toch goed." 
Daarmee wil ik in dank besluiten! 

ria 

4 opmerkingen:

klaproos zei

:-)
ja ria wat hebben we het toch goed:-)

weet je, de pc is tóch een dom ding wat doet dat jij zegt dattie moet doen:-)

dus tja....

maar de kerstwens kan maar binnen zijn toch:-)

een heel lieve dag wens ik jou, en ik hoop dat het wat gaat drogen ik ga een dagje naar den bosch...
vriendinnendag :-)

xxx

greet's foto's zei

lieve Ria,ja de computer gaat zijn eigen gangetje,de laatste tijd mis ik steeds foto's,ik plaats er bijvoorbeeld 3 of 4,maar altijd schiet er een weg, en waar hij is joost mag het weten,

je kerstwens komt goed van pas hoor voor iedereen.

mooie regenfoto's hoor.
de kinderen komen met kerst bij mij,en de schoonmoeder van Annemieke komt ook mee,zij is ook alleen,dus het wordt een hele drukte maar ik hoef niets te doen hoor,alles word voor mij gedaan.
wil jij je adres mailen,dan kan ik je een kaart sturen


lieve groetjes GREET

willy zei

ik dacht al Ria is wel heel vroeg met haar wensen...

een mooi logje heb je er van gemaakt..

en wat in Luik gebeurd is ; is moeilijk te vatten, vandaag was hun kerstmarkt al weer open...

het pure materiële krijgt vaak voorrang...

mijn wensen heb je nog te goed


groeten

BraCom zei

nou ik lees hem op de 15e Ria
dus is het nog maar 5 dagen dat je het had willen posten.

Fijne dagen en hopelijk wat minder wind en regen

Groeten, Bram