donderdag 22 november 2012

Vervolg reis doorheen het Heilig Land



De foto's werden door mijn echtgenoot genomen,
enkele weken voor de onlusten uitbraken tussen Hamas en Israël.


We zijn nog steeds in Jeruzalem




Kerk van alle naties, nog recent (vorige eeuw) gebouwd.
prachtige mozaieken.


op het Tempelplein


Iedere familie heeft zo'n schrijn, waarin de boekrollen worden bewaard.


Hier ontkende Petrus tot 3 x toe dat hij Jezus niet kende,
toen kraaide de haan, zoals Jezus had voorspeld,
en Petrus weende bittere tranen omdat hij Jezus had verloochend.


met koorden onder zijn armen, werd Hij neergelaten,
nadat Hij van Pontius naar Kaïfas werd gestuurd.
Een soort kerker, hierna ziet U het vervolg...


en verder....






Omdat Pilatus geen schuld vond in Jezus
stuurde hij hem door naar de Hogepriester Kaïfas, die
hem daarna terugstuurde naar Pontius Pilatus.


De priester geeft uitleg bij de plaats en de feiten,
die plaats vonden in het paleis van Pilatus.


waarin hij Jezus overlevert aan de beulen.


tot driemaal toe valt Jezus onder het Kruis, 



foto's Leo
bewerking ria

4 opmerkingen:

Willy zei

Dank voor je bezoekje aan mijn blog. Zo ontdek ik nu hier ook jouw indrukwekkende fotoreeksen!

Groetje

klaproos zei

een prachtige serie lieve ria,

ik ben blij dat je man zo fervent foto's maakte:-0

Helma zei

Inderdaad een prachtige serie, en doordat je man ook zo mooi fotografeert zie ik foto's van plaatsen waar ik zelf nog nooit geweest ben.

Heel indrukwekkend lieve Ria.

Groetjes, Helma

willy zei

een reis naar het Heilig Land, dat is niet iedereen gegeven Ria...

en dank zij de foto's, maak je er een bijzonder interessante reeks van..

een beetje jammer dat door de vijandigheden deze streek terug in het nieuws is..

maak er een prettige dag van !

groeten