zaterdag 9 maart 2013

Crocuswijsheid




ik sprak een gele crocus
knielde bij haar neer
ze boog zich naar mij toe
ze was zo mooi en teer

ze sprak op milde toon
een licht verwijt tot mij
zei de waarheid zonder schroom
en dit is wat ze zei



kleingelovig mensenkind
weet je niet dat onder 't gras
ik stil heb liggen wachten
tot het mijn tijd weer was

dacht je dat ongezien ook dood is
leer van mij dan deze les
zo gaat het jou straks ook
ook jij lijkt straks echt weg




dan, als het jouw tijd is
kom ook jij weer bovengronds
roept God je weer tot aanschijn
want je bent geworteld in Zijn Zoon



die kleine gele crocus
ik streelde haar verblijd
ik zei, zie ik jou dan ook weer,
stralend knikte ze naar mij

consemulder, jose (pastor)



Lente en winterbloemen
in harmonie



Het wordt weer koud, dit weekend,
dat werd voorspeld.
Kijken of de weerman of -vrouw
waar geeft voor haar geld!

ria39




5 opmerkingen:

Anoniem zei

lieve ria
ben eens komen kijken
ook erg mooi
lieve groetjes van Monika

Dominic zei

Mooi om te zien Ria, dat vleugje kleur in de sneeuw!
Ja het gaat weer sneeuwen, ondanks de mooie week die we achter de rug hebben!
een fijn weekend!

Ina zei

Wat mooi gedaan het gedichtje, de krokus foto's. Heel mooi. Kende het gedichtje niet... Zou het later daar een hele mooie tuin zijn Ria ?
liefs en een goede zondag ! Ina

Ans van Ispelen zei

Weer heel erg mooi,Ria.
Het is weer kouder,maar dat kan nooit voor lang zijn,lijkt me zo.
Het is immers al maart.

Groetjes Ans

Helma zei

Wauw Ria,

wat een mooi omschreven gedicht over leven en de dood. Ook de omlijsting met de foto's maken dit geheel heel mooi compleet.

Lieve groetjes, Helma