woensdag 29 mei 2013

Genieten van een "gouden dag".



Ik kan me voorstellen
waarom bomen groeien naar het licht,
ik kan me voorstellen
waarom aapjes
springen van boom naar boom,
van top naar top.


zelf loop ik zo vaak met mijn hoofd in de wolken,


maar in dit bos zijn de bomen zo hoog...


dat men door de naakte takken moet gluren...


dan stoot men weer op een volle kruin...


van frisgroene bladeren, nog verre van bruin...


eekhoorntjes springen van tak tot tak


wat verder bewonder ik op mijn gemak


boterbloemen en wilde lobelia.
De schapen en lammeren toon ik volgende keer,

nu ga ik naar Charlotte


Je ziet ik ben er niet alleen.

Nog enkele dagen en Charlotte wordt voor de eerste maal "moeder".
Ondanks haar zware dracht
is zij gastvrij...


...ook hier denkt men aan het nageslacht.


geef toe, dat is geen proto-type
van hoe wij bouwen.


ik vraag me af, wie is wie?

In ieder geval hier werkt men aan NIEUW LEVEN,
iedere lente opnieuw gegeven.


Over enkele dagen vervolg ik mijn verhaal,
zoals van die eend,
zo helemaal in haar eentje...

wait and see!
ria


5 opmerkingen:

Ans van Ispelen zei

Prachtig Ria.
Wat is de natuur toch een groot wonder hè.

Groetjes Ans

curieuzeneuzemosterdpot zei

jaja, een nieuwe lente,
nieuw leven! ;-))

heel mooi hoe jij die kracht van de natuur laat zien, door middel van je mooie beelden, ria!!
jouw liefde voor alles wat groeit en bloeit is immens!!

duvelse fotokes zei

Heel erg mooie reeks met uitleg !! Mooi Groetjes

willy zei

wat is er mooier dan het nieuwe leven...

een schitterend logje Ria, het betere werk

groeten

klaproos zei

prachtig hé ria hoe elk voorjaar weer alles uit zijn voegen lijkt te barsten, wat een weelde, om dat te mogen zien,
jawel ria ik was even weg :-)
maar kort hoor, maar toch erg vele gezien:-)

xxx