zaterdag 10 augustus 2013

Prikken of mooi wezen?



Soms maken we een ommetje
voor netels die prikken,
voor wespen die steken,
voor distels langs de weg.


maar toch...kijk eens
hoe verrassend mooi ze ook kunnen wezen.


Ja, wie weeft deze schoonheden?


Begeerd zijn ze vooral door hommels, 
hier doen er drie tegelijk een aanval


Maar kijk dan toch....bovenaan begint een kuifje


Biekes hebben we nog niet veel gezien dit jaar,
hommels des te meer...


Op twee plaatsen in de tuin, zijn ze te vinden,
zichzelf uitgezaaid?


Het gele duizendblad is uitstekend gezelschap,


samengesteld uit honderden bloemenknopjes 
- goed om heel de winter te bewaren -


...aan de andere kant hebben ze zich tussen de floxen genesteld,


In deze bloemen zaten vier verstekelingen..........eentje........


was zelfs in slaap gevallen van de deugd 
en van de milde zonnestralen...


Ik beloof U nog meer, een volgende keer,




Met pijn in het hart neem ik afscheid,
neen, niet van U lieve lezer,
want ik weet dat U terugkomt,
maar van de heerlijkste, lekkerste blauwe pruimen die er te vinden zijn.

Ik heb vroeger reeds geschreven, 
"de tuin wordt oud, en wij ook."

snik-snik
ria39

5 opmerkingen:

duvelse fotokes zei

Alles (zelfs ik) is mooi langs zijne goeie kant !! Groetjes

duvelse fotokes zei

Alles (zelfs ik) is mooi langs zijne goeie kant !! Groetjes

Dominic zei

Schitterend Ria, het is weer genieten hier!
Groetjes

willy zei

terug zo'n mooie reeks Ria...

die distels zijn bijzonder mooi, maar in mijn tuin hoef ik ze niet..

groeten

Ans van Ispelen zei

Wat schrijf je het toch weer allemaal mooi op,Ria.
En je foto's zijn ook weer juweeltjes.

Groetjes Ans