zondag 1 september 2013

Halmen, grassen, staan nog in gebed...


Een morgen ben ik zeer vroeg opgestaan


En zie de bloemen, halmen, grassen staan
In een zo helder eigenaardig licht


Of zij daar nog niet lang alleen zo staan
Maar iemand juist van hen was heengegaan,


Zo, als men in gezelschap binnentreedt
In stilte, en weet dat er gesproken is


Klik op de foto's om te vergoten...


Maar niemand u wil zeggen wat het was.


Het is of er een engel op dit gras
Getreden is en juist verdwenen is


Zodat nog alles luistert naar zijn tred


En halmen, grassen staan nog in gebed


gedicht JWF Buning


Een oud gedicht, maar ik vind het nog altijd even mooi.

ria39



Ooit, lang geleden, toen ik pas met de PC werkte,
maakte ik een reeks gedichten met PPT.
en zette die op mijn allereerste webpagina.

Toen ik deze foto's ontwikkelde vond ik 
dat ze heel goed bij het gedicht paste.
Zegt U nu zelf?


Zo was het toen, omstreeks 1994
Ooit haal ik ze nog wel eens 
uit mijn oude doos.

Ik was 54 toen ik beroepshalve
met de PC moest leren werken,
dat is nu 20 jaar geleden.

En we zijn dikke vrienden geworden.
Meestal luistert hij naar de opdrachten
die ik hem geef.


8 opmerkingen:

Ans van Ispelen zei

Ja,ineens kwam de PC in ieders huishouden en nu lijkt het,of het er altijd geweest is.
Weer erg mooie foto's Ria met inderdaad een toepasselijk gedicht.

Groetjes Ans

willy zei

mooi om eens te vergelijken Ria..

de ontwikkelingen in de elektronica gebeuren zeer snel, ban je vandaag up -to - date dan ben je morgen allicht voorbij gestreefd..

fijne zondagavond

Yvette zei

heerlijke foto's en gedicht

ik ben terug lieve Ria

Mapi zei

Wat een prachtige foto's bij een al even mooi gedicht.

Liefs en een fijne maandag
Mapi

duvelse fotokes zei

Heel mooi en knap in mekaar gebracht Geluk dat U en de PC mekaar begrijpen !!..........die van mij is meestal onhandelbaar tegenover mij Mogelijk ben ikzelf de oorzaak maar dat ga ik zeker niet toegeven !! Groetjes

curieuzeneuzemosterdpot zei

dit is inderdaad een prachtig gedicht, ria en jouw foto's van de kleurrijke grassen versterken dit nog! :-))

Helma zei

Die eerste pc's was wat met die grote floppy's hihi.....
Maar je foto's zijn weer plaatjes met al die verschillende grassen en kruiden. En gelukkig zijn jij en je pc een :-)

Lieve groetjes, Helma

klaproos zei

prachtig lieve ria, wat je er weer van gemaakt hebt,
het ziet er super uit, mooie kleuren bij mooie woorden,

jawel pc's zijn mooie dingen maar ze doen precies wat jij zegt te doen:-)
ik moet lachen om de reactie van willy,
zullen we hem een handje helpen:-)

xxx