woensdag 4 september 2013

SYRIE, het Midden-Oosten en de hele wereld.



Misschien wilt U het liever niet weten,
maar toch, het belangt ons allemaal aan.

Terwijl Amerika zint op wraak
roept Paus Franciscus en ook andere religieuze leiders 
op tot dialoog.

Oorlog heeft nog nooit problemen opgelost,
wel integendeel.

A.s. Zaterdag is er een gebeds- en vastendag aangekondigd,
door Paus Franciscus, en vele groepen
over heel de wereld houden reeds een hele week gebedsmomenten.

VREDE belangt iedereen aan,
maar soms zijn we op een punt gekomen
dat de mens alleen niet meer in staat is
om deze vrede te bewerkstelligen.

In de christelijke kerken bestaan vele liederen,
waarin voor de vrede wordt gebeden.

Ik heb er enkelen bewerkt,
die ik hier graag wil plaatsen.





Graag nodig ik ook U uit om op uw eigen manier,
mee te werken en/of te bidden
voor de vrede in Syria en in de wereld,
die ernstig bedreigd wordt.

ria39

1 opmerking:

duvelse fotokes zei

Doe mijn best in de hoop ...........maar dat alleen zal niet helpen vrees ik Groetjes