zondag 6 oktober 2013

Ik leer tekenen...




Toen ik 18 werd kreeg ik mijn eigen fototoestel.
Daarvoor gebruikte ik soms dat van mijn vader.
Het was een eenvoudig toestelletje en alleen zwart-wit.
Dat is inmiddels 56 jaar geleden.

Omdat ik van tekenen echt geen kaas gegeten heb
ging ik hoe langer hoe liever fotograferen.
Maar altijd eenvoudig en voor eigen plezier.

Drie van mijn vier zussen en broer,
tekenen, schilderen, aquarellen,
dingen die ik helaas niet kan.

Maar nu, op mijn oude dag leer ik tekenen,
dankzij mijn vriend de laptop
die ik een paar jaar geleden kreeg.

Dit is een allerpoverst begin, en met een simpel onderwerp,
een heel gewone appel.









nog niet in kleur, maar ik hoop
dat dit ook nog tot de mogelijkheden gaat behoren.



Het begint natuurlijk met een foto!
Met potlood en papier
sta ik niet verder dan mijn jongste kleinzoon.

Misschien is die me intussen reeds ver vooruit,
want hij heeft talent en ik niet.




hier ben ik al weer...



mijn eerste kleur-schilderijtje op de pc.

en nu moet ik dringend naar bed,
het is nl. 3 u in de ochtend

ria

1 opmerking:

Ans van Ispelen zei

Heel leuk gedaan,hoor Ria.

Groetjes Ans