vrijdag 22 november 2013

Colours - kleuren





Wat zou een tuin zijn zonder kleurenspel,
zonder bloemen, struiken, bomen?


... een tuin zonder hommels, bijen, vlinders
en zonder de lach van blije kinders?


Wat zouden vogels zijn zonder nesten
en mensen zonder vogelzang?


...Of een herfst zonder kleuren
en een zomer zonder geuren...


...een lente zonder bloemen
en een winterdons, 
om de winter te benoemen?


Wat zou de aarde zijn zonder dit grootse gewelf?
Geen vrijheid, geen ruimte, noch adem om te leven.


Wat zou de wereld zijn zonder God?
Leeg en kil,
geen groeikracht, geen nieuw begin,


maar vooral:
van wie zouden wij de liefde leren?



Wat zou de aarde zijn zonder zon,
zonder firmament, met  maan en sterren?


Zonder  de vier seizoenen,
en alle vreugde daaraan verbonden,
teveel om op te noemen.


Of het weer lente wordt en zomer,
is niet Gods verantwoordelijkheid alleen,
maar van de mens evenzeer, 
die Zijn creatie moet beheren.



Eén woord voor mij,
dat is en blijft:
"dankbaarheid".

ria
22.11.2013

5 opmerkingen:

Walter zei

Hartelijk dank voor je warme woorden op mijn blog! Een warm woord nodigt een warme groet uit; Bij deze.

A van de Aa zei

Als je het zo brengt is er inderdaad veel om dankbaar voor te zijn. ;-)
Fijn weekend.

willy zei

voor dit mooie logje, wil ik zeker dankbaar zijn Ria

prettig weekend !

Ans van Ispelen zei

Prachtig Ria.
Ik vind de seizoenen ook zo mooi.
Die afwisseling is prachtig.

Ik wens je een fijn weekend
Groetjes Ans

klaproos zei

ja ria, ik kan me ook niks mooiers voorstellen dan nederland met al zijn seizoenen
geweldig hoe die steeds weer voor zo'n spektakel zorgen hé.

xxx