donderdag 16 januari 2014

Een buitenwipper of?




Ik keek even door mijn keukenraam naar buiten....


vlug mijn fototoestel gehaald...






...is hij een buldog, een veelvraat, een buitenwipper
of gewoon een duif die siësta houdt?





een beetje ingezoomd...
waarom neemt hij het kleinste van de voederhuisjes in bezit?
Hiermee jaagt hij het klein grut weg.






nog één van de vele voederplaatsen






mezen




vinken




kieskeurig?




ondertussen



is de bewaker van de bende in slaap gevallen...





maar de vinken, mezen, mussen en nog andere schepseltjes
krioelen rond de lekkernijen.





niet allemaal even duidelijk...maar achter een beregend raam
en met die bewegende schepseltjes is het niet zo gemakkelijk.


Eigenlijk zou ik er mijn bedje moeten bijmaken,
maar wie doet er dan "my housekeeping"?

Hebt u al eens opgemerkt dat er zelden één of een paar vogels
komen eten, meestal zijn ze met tientallen,
die aan en af vliegen. 
En nieuwe soorten komen op verkenning, en brengen
hun soortgenoten mee ( gele - groene - kleinere en grotere.)

Ziezo mijn huiswerk gemaakt.
See you soon!
ria 

8 opmerkingen:

Yvette zei

heerlijk al dat kijken dat nooit verveeld!

Yvette zei

heerlijk al dat kijken dat nooit verveeld!

klaproos zei

die vink is een keep ria,
wat heerlijk dat ze zo bij je komen smullen:-)
lekkkkkerrrrr:-)

Ans van Ispelen zei

Wat leuk Ria.
En ja,ze komen met velen.
In onze tuin is dat ook zo.
Ik kan daar zo van genieten.

Groetjes Ans

A van de Aa zei

Dus bij jou zitten alle vogels ;-)

duvelse fotokes zei

Eigen aan " Buldogs" denk "k Grts

Helma zei

Hmmm.... jij hebt gewoon keepen in je tuin Ria, die heb ik zelfs nog nooit in het echt gezien. Echt een hele leuk serie met diverse vogeltjes en een buldog hihi.....
Lieve groetjes, Helma

Dominic zei

Ik heb thuis een plaatje hangen "VEBRODEN VOOR DUIVEN" :-)
Ik vind het ook leuk de vogeltjes te verwennen en zo is er ook iets te zien buiten!
Een knappe reeks Ria!
Een fijn weekend
Groetjes