zondag 18 mei 2014

Oud, maar immer nieuw,





Er is groen en er is gras, 
er is rood en er zijn rozen, 
geel schittert fel. 
Het blauw is heel discreet, 
en af en toe zie je mij blozen 




Het is zó heerlijk 
om te zien en aan te raken; 
te vertroetelen 
alsof men nog een kleuter was; 
spelend in dat groene gras. 

Vogels in concert, hoog en zuiver, 
geen enkele valse noot...




En zie, gans onverwacht 
een bloeiende roos, knalrood! 
'Geluk', dát doet mij blozen! 




Ik zit op het puntje van mijn stoel, 
geniet in alle talen;

" Mijn God, ik weet u hier,
al kom ik U ook tegen 
in elk mensenhart.;



Ik wil U danken, 
en blijvend over U verhalen."

ria - 25.06.06

In die acht jaar is er in mijn gevoelsleven niet veel veranderd,
ik denk er nog altijd zo over.
Misschien dat ik daarom gelukkig ben?

2 opmerkingen:

Lies zei

Jouw geluk blijft duren...
Mooi logje !
Lie(f)s.

A van de Aa zei

Dan ben je in elk geval de afgelopen acht jaar goed bezig gweest.
En geniet, al dan niet, blozend.