zaterdag 30 mei 2015

Ik ben een kwast...



en jij het schilderij !



































Het geluk met jou is als een intrige
bewandeld in een oud schilderij
van een slootkant nabij een bos

soms ben ik de kwast
van jouw beweging
en laat jij kleuren los
door de groen gerande
eenvoud van het bos

een andere keer beweer ik
dat jij zoals de wolken bent
in weerkaatsing op het slootwater
terwijl ik mijn worm in zee gooi

we kussen elkaar tussen witbrood
met waterkers en honingkaas
de zon spiegelt zijn grootmacht
in het inrichtraam van onze ogen

het geluk is met mij als een intrige
je maakt jouw kwast droog
terwijl ik de mijne uit de regen haal

er verschijnt een regenboog
boven de schilderslust van het schilderij

om niet van liefdeshonger dood te gaan
vraag ik je om een zoekgeraakte knuffel

we zijn nog net op tijd thuis om de maan te kussen
voordat het slapen ons overvalt met de waanzin

van een droom gehonoreerd om droom te zijn.

Mobar

5 opmerkingen:

willy zei

prachtige foto's in combinatie met een mooie tekst..

een knappe publicatie Ria

prettig weekend

A van de Aa zei

Het beschilderen van het levenscanvas is een levenskunstwerk.
Top foto's en leuke tekst.

willy duvel zei

Jij bent wel een kunstige "Kwast" zo te zien ! Groetjes

klaproos zei

mooier kun je het haast niet bedenken hé Ria, wat een grappig/mooi gedicht, en wat een prachtige plant
xxx

Helma zei

Deze bloemen maar zeer zeker deze kleur vind ik wel zo ontzettend mooi! Neem daarbij je tekst en je krijgt een geweldig mooi geheel.

Lieve groetjes, Helma