zondag 21 juni 2015

Garderobe van een roos.





Haar naam is MAIGOLD,
een fantastische klimroos.



Vroeg in de lente, april-mei
zijn ze er weer bij...




Zussen zijn ze,




zachtgeel, als hun knoppen ontluiken




maar dan vindt een metamorfose plaats.




Hun rokje in karamel, ontvouwt zich om ter mooist




Zo stelen ze de show.




Bewust van hun schoonheid
strooien ze hun zaden in het rond...





Samen met vijf andere rozen,
klauteren ze over ons tuinhuis...


Een andere keer krijgen de buren het woord.
Geniet er van.

ria39


4 opmerkingen:

A van de Aa zei

Ik heb niet zoveel verstand van rozen, ik vind ze gewoon mooi en geniet ervan als ik ze zie.

duvelse fotokes zei

Heel erg mooie rozen ken er niet zoveel van zeker geen namen maar ..................kan er wel van genieten Groetjes

Ans van Ispelen zei

Wat zijn ze mooi,Ria.
En ja,dat is genieten.

Groetjes Ans

klaproos zei

prachtig ria, om te zien, al vind ik persoonlijk ze in knop het mooiste,
ik heb de goldenshowers, en dat is een feestje voor het oog:-)
xxx